ÄITIYSLIIKUNTA

Linean on tarjolla tarjolla tunteja sekä odottaville että synnyttäneille äideille. Tehokkaista ja äideille sopivista tunneista vastaa äitiysliikuntavalmentajamme Viivi Jetsu.


Tunneille ovat tervetulleita kaikki Linean asiakkaat jäsenyystyypistä riippumatta, ja mukaan pääsee myös 6€ kertamaksulla. Tunnille varataan paikka ajanvarausjärjestelmästämme.


2Baby-tunti on äidin ja vauvan yhteinen, menevä ryhmäliikuntatunti. Tunnilla äiti saa tehokasta ja monipuolista liikuntaa, jossa on otettu huomioon synnytyksestä palautuminen sekä lantionpohjalihasten ja syvien vatsalihasten harjoittaminen.

2Baby-tunneilla äiti ja vauva pääsevät vahvistamaan kiintymyssuhdettaan, ja vauvatkin nauttivat liikkeestä! Suositus ikä vauvalle on 2–8 kk. Äiti treenaa tunnilla vauvantahtisesti ja kesken tunnin voi tarvittaessa vaikka imettää.

Otathan tunnille mukaan liikuntaan sopivan vaatetuksen, sisäliikuntakengät tai paljaat varpaat, juomapullo ja hikipyyhe. Vauvalle alusta tai koppa.


2Baby-tunti maanantaisin, klo 11.15.



MaMa -pilates on tarkoitettu kaikille äideillä; raskaana oleville sekä synnyttäneille. Tunnilla vahvistetaan syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä lantionpohjaa.

Pilateksen avulla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä sekä kehität ja vahvistat ryhtiä. Raskauden aikainen pilatesharjoittelu auttaa kehoa sopeutumaan raskauden tuomiin muutoksiin, valmistaa kehoa synnytykseen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan. Synnyttäneiden pilates harjoittelun tavoitteena on auttaa kehoa palautumaan raskaudesta ja synnytyksestä ja lisätä kehonhallintaa.


MaMa-pilates maanantaisin, klo 17.30.



Tämä kuntosalilla toteutettava tunti on tarkoitettu vanhemmalle ja vauvalle. Tänä aikana myös lapsiparkki Muksula on omatoimi käytössä, joten myös perheen muut lapset ovat tervetulleita. Tunnilla vauva saa olla vanhemman mukana kopassa/lattialla.

Tunnilla jokainen saa treenata omaan tahtiin ja kysyä ohjaamassa olevalta äitiysliikuntavalmentajalta neuvoa turvalliseen kuntosaliharjoitteluun synnytyksen jälkeen. Et tarvitse aiempaa kokemusta kuntosaliharjoittelusta.




Koppa salilla-kuntosaliryhmä
torstaisin 2.9. klo 14